Coronavirus nieuws

Update 30 maart 2020

In samenwerking met Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond en de GGD wordt Van der Valk Hotel Ridderkerk ingezet als opvanglocatie voor mensen die vanwege de coronapandemie in quarantaine moeten verblijven. Met name voor mensen die zelf geen mogelijkheden hebben om dat volgens de voorschriften en met de juiste zorg te doen. Hiermee worden de ziekenhuizen ontlast, zodat die de urgente patiënten en reguliere spoedzorg kunnen blijven verzorgen.

Ons hotel zal vanaf woensdag 1 april in gebruik worden genomen als zorglocatie. Het is niet mogelijk voor patiënten om zichzelf te melden op onze zorglocatie. Mensen met corona-gerelateerde klachten moeten telefonisch contact opnemen met de eigen huisarts of huisartsenpost.

Om ervoor te zorgen dat wij alle ruimte beschikbaar hebben voor de opvang en om zorgmedewerkers ongestoord hun werk te kunnen laten doen, sluiten we vanaf vandaag, maandag 30 maart, onze hotelkamers. De zorg voor corona patiënten bij Van der Valk Hotel Ridderkerk wordt gecoördineerd door de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond en de GGD.

Bij vragen kunt u ons bereiken via 0180-646900 of receptie@ridderkerk.valk.com.

Update 24 maart 2020

Met het oog op de huidige situatie en de nieuw afgekondigde overheidsmaatregelen, moeten we helaas onze activiteiten tijdens Pasen annuleren. Zowel de brunch als het buffet kunnen onder de huidige omstandigheden niet doorgaan. 

Heeft u gereserveerd voor onze paasbrunch of het paasbuffet? Onze receptie zal dan contact met u opnemen.

Wij vertrouwen erop dat wij als samenleving alles zullen doen wat nodig is om deze situatie een halt toe te roepen en sterk en veerkrachtig zullen zijn bij het herstel in de periode daarna.

Bij vragen kunt u ons bereiken via 0180-646900 of receptie@ridderkerk.valk.com

Update 15 maart 2020

Met het oog op de recente ontwikkelingen en de nieuw afgekondigde overheidsmaatregelen, hebben wij als directie van Hotel Ridderkerk per direct en tot nader order onze restaurants en hotelbar gesloten. Wij hopen dat dit zal bijdragen aan het voorkomen van verdere verspreiding van het virus. Ons hotel blijft wel open. Voor hotelgasten serveren wij het ontbijt, lunch en diner via roomservice. 

Als bedrijf waar wij 7 dagen per week en 24 uur per dag juist werken aan het faciliteren van ontmoetingen, is dit een haast onwerkelijke stap. In deze uitzonderlijke omstandigheden is er echter geen andere keuze.

Wij vertrouwen erop dat wij als samenleving alles zullen doen wat nodig is om deze situatie een halt toe te roepen en sterk en veerkrachtig zullen zijn bij het herstel in de periode daarna.

Voor de meest gestelde vragen en antwoorden over het virus, verwijzen we u graag door naar het RIVMBij vragen met betrekking tot ons hotel en restaurant kunt u ons bereiken via 0180-646900 of receptie@ridderkerk.valk.com.

Freek en Krystle van der Valk